WAT ALSÂ WE DE DEUREN OPENGOOIEN?
We leven steeds sneller, mobieler en anoniemer. De honderden voordeuren nietszeggend. Wat als we de deuren opengooien?
We weten uit onderzoek dat er veel meer asociaal gedrag voorkomt in anonieme wijken. Tijd om dat te veranderen! Welkom in onze voortuin is opgezet door Duwtje om mensen en wijken weer met elkaar te verbinden. En dat doen we zeker niet alleen! We sluiten aan op het wereldwijde Inside Out project, ooit begonnen in Parijs en nu over de hele wereld zichtbaar.
WELKOM IN DEVENTER
Binnenkort (eind mei 2017) start het project Welkom in onze voortuin in Deventer. Midden op de Beestenmarkt. Nu nog een kale bedoening, straks een plein vol gezichten.
En niet alleen hebben we meer dan 100 bewoners gefotografeerd, we combineren de portretten ook met de nieuwste inzichten vanuit de sociale psychologie. Speciale voetstapjes naar prullenbakken om het wegooien van afval in de prullenbak te stimuleren en een peukenstemmer waarbij de Go Ahead Eagles centraal staan. Welkom in onze voortuin gaat verder dan alleen de verbinding aangaan.